Recenzja

Miler Gin

Gin Miler to kolejna odsłona w alkoholowym portfolio Miler Spirits założonej przez Tomasza Milera, pasjonata alkoholi, ubrań szytych na miarę i eleganckiego, a zarazem nowoczesnego stylu życia współczesnego mężczyzny. Premiera miała miejsce w czerwcu 2021 roku i złożyła się z siódmą rocznicą działalności marki.

To kolejna odsłona w alkoholowym portfolio Miler Spirits. 

Gin ten został wyprodukowany w ilości tylko 2700 butelek. Każda z nich zapakowana została w ozdobne pudełko, podobnie jak pozostałe alkohole z logiem Miler Spirits. Na pudełku znajdziemy wycięcie, w którym widnieje butelka, logo, krótka informacja od Tomasza Milera, miejsce produkcji oraz wyraźny napis GIN nie pozostawiający wątpliwości jaki alkohol kryje zawartość. Dopełnienie stanowi czarno biała ilustracja ze składnikami botanicznymi.

butelka

Gin został wlany do butelki typu „dumpy bottle” o pojemności 700 ml, tej samej co pozostałe produkty marki. Naszą uwagę od razu przykuwa przepiękna, kolorowa ilustracja – wydrukowana na etykiecie, w której skład wchodzą botanikalia, czyli składniki które zostały użyte do stworzenia ginu. W składzie znajdziemy między innymi szyszkojagody i igliwie jałowca, cytrusy, szyszki i gałązki sosnowe, kwiaty. Autorem zarówno tego jak i wielu innych projektów graficznych firmy jest Wojciech Rachwalski.

Wiele osób zapewne zadaje sobie pytanie: dlaczego na etykiecie widnieje flaga Francji? Odpowiedź jest dość prosta, gin ten był destylowany we Francji. Niestety nie znajdziemy na ten temat więcej informacji, ale możemy przypuszczać, że pomysł sprowadzenia ginu właśnie stamtąd, narodził się podczas częstych odwiedzin Tomasza we Francji. Prawdopodobnie, gdzieś między wizytami w destylarni koniaku, armaniaku czy calvadosu była też okazja, aby napić się ginu.

Gin

miler

“Profil smakowy jest wierny ideałom marki prezentując harmonię aromatów i smaków, łagodny profil i wysoką pijalność.”

Tomasz Miler

Logiem marki Miler Spirits jest dzik. Wielu z Was, postać dzika przywodzi na myśl markę światowego giganta w świecie jałowcowego alkoholu jakim jest Gordon’s Gin. Oprócz tego, że zwierzęta te należą do tego samego gatunku, w zakresie logo nie mają ze sobą nic wspólnego. Dzik u Tomasza Milera po raz pierwszy pojawił się na butelce wódki ziemniaczanej, której premiera miała miejsce w styczniu 2018 roku.

 

Od tego momentu dzik towarzyszy wszystkim wypustom alkoholowym marki. Historia stworzenia logo, a przede wszystkim aspekt graficzny jest niezwykle interesujący. Pomysł wziął się od hasła „Dzik z Podgórna Street”, gdyż przy ulicy Podgórnej w Poznaniu mieści się sklep jak i siedziba firmy Miler. Głowa dzika to rysunek składający się z cienkich linii, które nawiązują do interesujących obszarów życia. Jak czytamy na stronie krest.pl linie te pochodzą od:

  • odcisku palca – co symbolizuje projekt autorski Tomasza Milera
  • słojów drewna – ponieważ alkohole mocne często się z nim kojarzą
  • map – jest to produkt, który może reprezentować Polskę na całym świecie
  • banknotów – bo projekt ten to przedsięwzięcie biznesowe, którego rozwój można obserwować.

 

Miler Gin w smaku

Najwyższej klasy, neutralny w smaku spirytus pszeniczny został przedestylowany wraz z dodatkiem jałowca i pozostałych botanikaliów tworząc Miler Gin o mocy 42%.

Po otwarciu butelki od razu możemy wyczuć unoszące się nuty jałowca. W nosie oprócz wyraźnego jałowca, uderzają również zapachy lasu, igliwie, szyszki, żywica, ziemistość. Nad wyraz trafne jest stwierdzenie Tomasza, że aromat przywodzi na myśl spacer po borze sosnowym. Wyczuwamy tam także cytrusy oraz słodycz lukrecji. W smaku ponownie jałowiec, wyraźne cytrusy, delikatne przyprawy, jak cynamon czy pieprz nadające charakteru. Znajdziemy tam też subtelną słodycz, lukrecję, koper włoski, anyż – smaki uwielbiane przez Francuzów we wszelkiego rodzaju alkoholach typu pastis. Na finiszu żywiczność, troszkę goryczka i ziemistość z ponownym uwydatnieniem cytrusów, tym razem skórek.

G&T Perfect serve

  • 50 ml Miler Gin
  • 125-200 ml klasycznego Premium Indian Tonic
  • 1 cząstka czerwonego grejpfruta

Z tonikiem klasy Premium (my użyliśmy Fevertree Indian Tonic), polecamy cząstkę czerwonego grejpfruta dla uwydatnienia nuty cytrusowej.  Jałowiec nadal jest wyraźny, grejpfrut przepięknie podkreśla gamę cytrusowych smaków, przyprawy i anyż pozostają na dalszym planie, ale wciąż są wyczuwalne.

Podsumowując Miler Gin jest ginem łagodnym oraz delikatnym, który spełnia wszystkie aspekty klasycznego ginu.  Tradycjonaliści więc z całą pewnością będą usatysfakcjonowani. Z dodatkiem toniku jest natomiast orzeźwiający, przyjemny i łatwy w piciu. Jest to gin, po który, z chęcią będziemy sięgać w letnie dni, siedząc w ogródku i szukając orzeźwienia, ale także w długie jesienne i zimowe wieczory przy kominku, powoli sącząc i delektując się alkoholem w naszej szklance.

 

Jak wskazaliśmy wcześniej marka Miler Spirits to także inne alkohole stworzone pod czujnym okiem (i nosem) Tomasza Milera. W sklepie stacjonarnym w Poznaniu na ulicy Podgórnej 4 i sklepie internetowym krest.pl oprócz ginu znajdziecie także:

 

  • Wódka z ziemniaków 42%
  • Wódka z ziemniaków Edycja Limitowana 50%
  • Pigwówka polska na spirytusie ziemniaczanym
  • Wiśniówka polska na spirytusie ziemniaczanym
  • Aroniówka polska na spirytusie ziemniaczanym

Klika dzika

Tomasz Miler od wielu lat prowadzi bloga oraz video bloga o tematyce alkoholu. Po raz pierwszy trafiłem na jego stronę w 2015 roku, kiedy to przygotowywałem się do konkursu koktajlowego. Dzisiaj Tomek skupia wokół siebie społeczność ponad 30 tysięcy osób na Facebook’u- gdzie ludzie dyskutują na tematy alkoholu, męskiej elegancji i wszystkiego co jest związane z życiem współczesnego mężczyzny. Grupa ta nosi nazwę Klika Dzika, a ja również jestem jej członkiem!

W 2020 roku, Tomek odwiedzając Szkocję wraz z żoną Olgą i córeczką Anią, znalazł czas, aby spotkać się ze mną. Na vlogu Tomasza na YouTube znajdziecie odcinek, gdzie miałem okazję się pojawić.

Zobacz inne recenzje

Hendrick’s Gin

Hendrick’s Gin

Zobacz też:RecenzjaHendrick's GinHendrick's Gin został wypuszczony na rynek w 2001 roku od razu osiągając sukces i przeszedł do historii wyznaczając wzorce dla współczesnych marek ginu.  Gin Hendrick’s narodził się jako niezwykły, nieoczekiwany.William Grant...

Isle of Harris Gin

Isle of Harris Gin

Zobacz też:RecenzjaIsle of Harris GinIsle of Harris to południowa część malowniczej wyspy szkockich Hybrydów Zewnętrznych, składającej się z Harris i Lewis. Słynie z rozległych piaszczystych plaż na zachodnim wybrzeżu, gór na północy oraz miniaturowych fiordów na...

Opihr Gin

Opihr Gin

Zobacz też:Recenzjaopihr GinOpihr Oriental Spiced Gin został wprowadzony na rynek przez Quintessential Brands w październiku 2013 roku. Gin jest wytwarzany w destylarni G&J i wspierany przez doświadczony zespół.Inspirowany podróżami na Daleki Wschód, straganami z...

Beefeater Gin

Beefeater Gin

Zobacz też:RecenzjaBeefeater GinZa narodziny Beefeater’a, można uznać rok 1863, kiedy to James Burrough kupił destylarnię w Chelsea w Londynie za ówczesną wartość około 400 funtów i zaczął produkować własny charakterystyczny gin. Początkowo gorzelnia kontynuowała...

Monkey 47 Gin

Monkey 47 Gin

Zobacz też:RecenzjaMonkey 47Kompleksowy smak i wspaniała historia, z niesamowitą współpracą z designerami i działem marketingu, Monkey 47 szybko ustanowił swój wysoki status na dzisiejszym rynku alkoholowym. Złożoność i harmonia zamknięte w butelce rodem z aptecznej...

0/5 (0 Reviews)